lördag 27 april 2013

A Poem a day/ the 27th of April 2013



Black me, black me, beauty blessed
Beam me, beam me, blossom blunt
Bear me, bear me, and break that broken brittle badge
Bees are buzzing me, bless and buzz me brave and bold
Thy bareheaded queens behold.
Blackness me, darkness me, blessed beauty of the beast
Shine me, shine me, thy flowering birds and beaks
Carry me, carry me, and break that broken fragile shield
Buzz me bee, bless me and swarm me brave and bold
Let your bare-headed bridal queens be amazed.

Svärta mig, svärta mig, välsignade vackerhet
gläns mig, gläns mig, blommande brokiga blad
Bär mig, bär mig och bryt den brutna sköra skölden
Bi surra mig, välsigna mig och svärma mig modig och djärv
Låt dina barhuvade drottningar häpna.

Svartur mér, svartur mig, fegurð blessuð
Geisla mig, geisla mig, blóma barefli
Bera mig, bera mig og brjóta þessi brotinn brothætt skjöldur
Býflugur eru buzzing mig, blessa og munnmæli mig hugrakkur og djarfur
Thy bareheaded drottningarnar sjá.


No, this poem is not meant to be clear to read like icy water, it´s more like nonsens, playing with words and the meaning of the word,  The translation into icelandic may be wrong, (you may correct me) but the language is so poetic in every word, so maybe we can amnage anyway.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar